— درباره مهارت های زندگی و سالم زندگی کردن– قسمت اول–
  • » مهارت های زندگی » — درباره مهارت های زندگی و سالم زندگی کردن– قسمت اول–
  • مهارت های زندگی و سالم زندگی کردن

    همه می خواهند عمر طولانی داشته باشند و سالم زندگی کنند. در طول تاریخ عده کثیری از دانشمندان مطالعاتی کرده و راهنمایی هایی را برای طولانی کردن عمر ارائه داده اند و برخی هم سالیان سال بی نتیجه به دنبال ستاره حیات گشته اند.(مهارت های زندگی و سالم زندگی کردن)

    به طور کلی عمر طولانی اگر همراه با سلامتی باشد شیرین است وگرنه رنج و عذابی بیش نیست. پس سالم زندگی کردن بهتر از عمر طولانی داشتن است اگر مطالعات دانشمندان را در خلال سالیان گذشته جمع آوری کنیم به این نتیجه می‌رسیم که اکثر آنها ۱۲ عامل را در سلامتی و طول عمر موثر می دانند و این عوامل به جوان شدن سلولها کمک کرده و گلبولهای خون را احیا می کند و باعث می‌شود که رگها از رسوبات پاک شده و بدن شاداب و تازه گردد.

    مطالعات دانشمندان نشان  داده است که اگر انسان در شرایط مناسب زندگی کند می تواند عمر طولانی حتی تا ۱۵۰ سال داشته باشد.

    ۱۲ مهارت های زندگی به شرح زیر است

    1. ترک سیگار: سیگار باعث مرگ سلول ها و مولکول ها می شود و شاید بیش از هر عامل دیگری باعث سرطان می گردد اگر سیگار می کشید از همین لحظه آن را ترک کنید.
    2. اجتناب از آفتاب شدید: مدت زیاد در زیر آفتاب ماندن باعث مرگ و تجزیه سلول ها و نهایتاً سرطان پوست می‌شود، البته نور آفتاب به اندازه متعادل برای هر انسانی لازم است و حتی شفا دهنده نیز می باشد ولی باید در اعتدال آن کوشید. به دلیل این که آفتاب به ملایم پوست را تحریک کرده و ویتامین د می سازد که برای رشد و نگهداری استخوان ها لازم است. همچنین به جذب کلسیم کمک کرده و استخوان‌ها را تقویت می‌کند.
    3. مشروبات الکلی بلای عظیم قرن: مشروبات الکلی ها را تجزیه کرده و از بین می‌برد این مرگ زودرس سلول‌ها را می توان به آسانی در جوانی که مشروبات الکلی استفاده می‌کنند مشاهده کرد که چگونه از سن خود بیشتر نشان می دهند.به انواع امراض دچار اند ل مواد مغذی ویتامین ها مواد معدنی و کلا مواد احیا کننده و آنتی اکسیدان ها را از بین می‌برد و در بدن رادیکال‌ها را آزاد تشکیل می دهد که باعث اکسیده شدن سلولها می شود.
    4. چربی ها: مواد غذایی باید دارای حداقل چربی و لازم است از خوردن چربی‌های حیوانی جداً پرهیز شود .چربی های حیوانی در بدن باعث تشکیل رادیکال آزاد می‌گردد  ی‌ها سیستم دفاعی بدن را تضعیف کرده و انسان را در معرض ابتلا به سرطان های مختلف قرار می دهد برای غذا پختن باید چربی‌های  گوشت را جدا کردهو دور ریخت و برای پختن غذا حتما از روغن های نباتی مخصوصن از روغن زیتون استفاده کرد.
    5. از آب و الیاف بیشتر استفاده کنید: نوشیدن آب در بین غذاها حداقل ۸ لیوان باعث میشود که بدن تمیز شدمواد اکسید کننده از بدن آزاد شود.

    مهارت های سالم زندگی کردن خیلی ساده است به شرط اینکه رعایت شود.

    ادامه این مقاله

    ادامه مقاله سالم زندگی کردن از شماره پنج تا شماره دوازده

     

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا