راهنمای تهیه کردن شیر سویا و پنیر سویا –قسمت اول–
  • » مهارت های زندگی » راهنمای تهیه کردن شیر سویا و پنیر سویا –قسمت اول–
  • طرز تهیه شیر سویا

    شیر سویا که از لوبیای سویاتهیه می شود بسیار مغذی بوده و دارای پروتئین ، ویتامین و مواد معدنی زیادی است و می‌توان آنها را جانشین گوشت کرد.

    مواد حیوانی بدن را اسیدی کرده و مستعد بیماری‌های مختلف می کند در حالی که شیر سویا بدن را قلیایی می نماید.برای تهیه شیرسویا مقدار مورد احتیاج از لوبیای سویا را در آب سرد خیس کنید و بگذارید یک شب بماند.  البته چون لوبیا ورم می‌کند ظرف بزرگتر انتخاب کنید که پس از متوقف شدن گنجایش آن را داشته باشد.صبح لوبیای پرحجم را با مقدار ۳ برابر آن آب در داخل مخلوط کن برقی بریزید و بگذارید برای چند دقیقه کار کنند تا کاملا مانند شیر شود سپس آن را در داخل کیسه پارچه ای ریخته و آویزان کنید و در زیر آن ظرفی قرار دهید تا شیرسویا قطره قطره در داخل ظرف جمع شود.

    بعد از چند ساعت آن را فشار دهید تا آب آن کاملا خارج شود گفت آنچه را در داخل ظرف جمع شده در داخل دیگ ریخته و روی اتاق قرار دهید و بگذارید بجوشد البته مرتبط آن را به هم بزنید تا غلیظ شود. البته این شیر سویا مزه ندارد و برای این که آن را خوشمزه کنید کمی عسل و نمک دریایی به آن اضافه کنید و یا اینکه از وانیل و کاکائو استفاده نمایید. شیرسویا را در داخل شیشه ریخته و در یخچال بگذارید.

    آنچه را که از لوبیای سویا در داخل کیسه باقی مانده ، مال چه سویا نامیده می شود از آن میتوان برای پختن کیک استفاده کرد.

    برای پختن کیک سویا از مواد زیر استفاده کنید.

    1/5 فنجان مالچ سویا

    یک فنجان آب

    دو عدد تخم مرغ

    نصف فنجان روغن

    سه چهارم فنجان عسل

    ۲ فنجان آرد سیاه

    ۴ قاشق غذاخوری پودر نارگیل

    یک سوم فنجان کشمش یا زرشک

    یک فنجان چای خوری وانیل

    ابتدا مال چه سویا ، از ،تخم مرغ و روغن ،وانیل و عسل را در داخل مخلوط کن برقی ریخته تا کاملا این مواد با هم مخلوط شوند. سپس آرد ، پودر نارگیل روی ، بیکینگ‌ پودر و کشمش یا زرشک را به آن اضافه کرده و در داخل دستگاه بگذارید تا مخلوط و یکنواخت شوند.این مخلوط را در داخل ظرف کیک پزی که کمی روغن در آن ریخته اید بریزید و آن را در داخل فر با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید. پس از پختن می‌توانید آن را با تکه های میوه و زردآلو مخلوط کنید.

    طرز تهیه پنیر سویا

    رویا را در داخل ظرفی بریزید و در اتاق گرم قرار دهید تا تر شود و یا برای اینکه سریعاً این عمل انجام شود مقداری سرکه سیب به آن اضافه کنید تا ببرد. سپس شیر ترش شده را در داخل ظرفی ریخته و بگذارید بجوشد تا قسمت بریده شده کاملا جدا شود و روی ظرف قرار گیرد. البته قسمت آبکی آن ته ظرف می ماند. سپس محتویات دیگ را در داخل کیسه ای بریزید و ظرف در زیر آن بگذارید تا آب آن در ظرف جمع شود .آنچه در کیسه می ماند پنیر سویا است.

    درباره استرس بیشتر بدانید

    نظرات متخصصان استرس و اضطراب درمانی –قسمت سوم–

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا