ادامه مقاله سالم زندگی کردن از شماره پنج تا شماره دوازده
  • » مهارت های زندگی » ادامه مقاله سالم زندگی کردن از شماره پنج تا شماره دوازده
  • ادامه مقاله سالم زندگی کردن

    با رعایت مهارت های سالم زندگی کردن زندگی خود را بهتر کنید.

    5.از آب و الیاف بیشتر استفاده کنید: نوشیدن آب در بین غذاها عقلاً ۸ لیوان باعث می‌شود که بدن بتواند و مواد اکسید کننده را خارج کند . الیاف غیرقابل حل مانند سبوس گندم  نیز کار تمیز کاری بدن و روده را به نحو احسن انجام می دهند، بنابراین سعی کنید که همیشه نان سیاه یعنی نانی که با گندم کامل و دارای سبوس آرد سفید درست نشده است مصرف کنید که مواد اکسید کننده و سرطان زا را از بدن خارج کنند.

    6.میوه و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات راز جوانی هستند. خوردن آنها بدن را شاداب و جوان نگه می‌دارد سبزیجات زرد رنگ مانند هویج دارای بتاکاروتن فرم اولیه ویتامین a می باشند ،که یک احیا کننده قوی و طبیعی است و به بدن کمک میکند که از تشکیل رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند. همیشه از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنید.

    7.از غذاهایی که دارای مواد شیمیایی هستند اجتناب کنید تا ازسالم زندگی کردن لذت ببرید: در آمریکای شمالی به اکثر غذاهای داخل قوطی و کنسرو شده نمک و مواد شیمیایی اضافه می‌کنند تا بهتر نگهداری شوند. این مواد شیمیایی بدن را آماده قبول به امراض مختلف مخصوصا سرطان می کند. همانطور که گفته شد سعی کنید که از غذاهای تازه و طبیعی استفاده کنید.

    سالم زندگی کردن
    1. اشعه ایکس خطرناک است: از قرار گرفتن تحت اشعه ایکس بسیار خطرناک است و سلول‌های بدن را کشته و از بین می‌برد. همیشه قبل از عکس گرفتن با اشعه ایکس از دکتر خود سوال کنید که آیا واقعاً عکس گرفتن ضروری است یا خیر اگر واقعا ضروری است همیشه از دکتر بخواهید که پیش بند سربی مخصوص را روی قسمتهای دیگر بدن شما بیندازد.
    2. وزن خود را کنترل کنید: وزن زیاد مصونیت بدن را در مقابل میکروبها کم می‌کند و باعث بروز بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی می‌شود یک ضرب المثل لاتین می‌گوید: چاقی دزد سلامتی و عمر است. کسانی که دارای وزن متعادل هستند بیشتر عمر می کنند.

    10.اعصاب خود را کنترل کنید: عصبانی شدن باعث ترشح ماده در بدن می‌شود که سیستم بدن را تضعیف می کند و آن را مستعد قبول بیماری‌های مختلف می‌کند فشار اعصاب برای مدت طولانی به سیستم قلب و عروق صدمه زده فشار خون را بالا برده وبالاخره باعث مرگ میشود.

     سالم زندگی کردن با رعایت این نکات

    1. روغن ماهی بخورید: روغن ماهی دارای موادی است که بدن را در مقابل اکسید کننده ها حفظ می کند. سعی کنید هر روز مخصوصا در زمستان عقلاً روزی ۲ قاشق سوپ خوری یا اینکه دو قرص روغن ماهی مصرف کنید.روغن ماهی می‌تواند بدن را تمیز کرده و مواد اکسیده و سمی را از بدن خارج کند.
    2. مقدار زیادی سبزیجات و غذاهای گیاهی بخورید: سبزیجات و مواد گیاهی نه فقط دارای مقدار کمی چربی هستند بلکه دارای پروتئین گیاهی بوده که می تواند مقدار کلسترول بدن را ثابت نگه دارند. به یاد داشته باشید ترشیدن چربی های حیوانی در بدن دلیل ساخته شدن اکسید کننده هاست. مواد گیاهی و سبزیجات دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدانت  هستند که بدن را تقویت کرده و مصونیت بدن را در مقابل امراض بالا میبرد.

    اگر ۱۲ نکته مهم را در سالم زندگی کردن روزانه خود منظور دارید به زودی در می یابید که پوست شما تمیز تر و شفاف تر شده غذاها بهتر هضم می گردد.

    مطلب قبلی این مقاله

    — درباره مهارت های زندگی و سالم زندگی کردن– قسمت اول–

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا