چگونه یک پایان نامه برای مقاله پژوهشی بنویسید– قسمت اول–
  • » اصول پایان نامه نویسی » چگونه یک پایان نامه برای مقاله پژوهشی بنویسید– قسمت اول–
  • چگونه یک پایان نامه برای مقاله پژوهشی بنویسید:

    طول

    موقعیت

    استحکام

    هیچ معلم یا دانشجویی از اهمیت مقاله تحقیقی بی اطلاع نیست. اگر بخواهید یاد بگیرید چگونه یک پایان نامه برای مقاله پژوهشی بنویسید، به این سه مورد توجه کنید. تحقیق جزء جدایی ناپذیر هر برنامه دانشگاهی به حساب می آید. نوشتن پایان نامه برای یک مقاله قلب این تحقیق محسوب می شود، به همین دلیل است که با استفاده از مقاله های ارائه شده چگونگی نوشتن پایان نامه برای مقاله پژوهشی و آشنایی با اصول نوشتن پایان نامه را به شما توصیه می کنیم.

    چگونگی نوشتن پایان نامه برای مقاله پژوهشی: اصول زیر را بخاطر داشته باشید

    آیا چیزی دشوارتر از تکمیل تحقیق برای یک مسئله بزرگ وجود دارد؟ تهیه پایان نامه نیمی از یک چالش است و بسیاری از دانشجویان در مورد چگونه نوشتن پایان نامه برای مقاله پژوهشی دچار سردرگمی می شوند.

    برای درک چگونگی نوشتن پایان نامه خوب برای یک مقاله پژوهشی، این اصول اساسی را به یاد داشته باشید:

    – چند موضوع انتخاب کنید

    – تحقیق را براساس منابع معتبر انجام دهید

    – طرح کلی ایجاد کنید

    – متن اصلی (بدنه مقاله) را بنویسید

    – نقل قول و مرجع منابع را ذکر کنید

    – قبل از ارسال، پیش نویس نهایی را مرور کنید

    قبل از تصمیم گیری بر روی موضوع، نوشتن تحقیق را شروع کنید. موضوع نباید قدیمی یا گسترده باشد. بسیارمهم است که یک ایده خوب را بعنوان موضوع تحقیق انتخاب کنید. طوفان مغزی یکی از بهترین راه حل هایی است که دانشجو می تواند برای تصمیم گیری در مورد ایده و ایجاد بیانیه به آن رجوع کند. چنین فعالیت ذهنی، ایده های انتزاعی را به عنوان یک طرح در اختیار دانشجو قرار می دهد.

    چگونه می توان یک پایان نامه تحقیقاتی را شروع کرد؟

    دانشجو در حالی که یک بیانیه پایان نامه برای مقاله پژوهشی تشکیل می دهد، باید خلاصه ای از ایده های اصلی مقاله را در بیانیه ارائه دهد. روش های مناسب برای شروع پایان نامه تحقیقاتی عبارتند از:

    [موضوع] [اشیاء] مشخص شده است …

    مقاله در [موضوع] تلاش می کند تا کشف و اثبات کند …

    تجزیه و تحلیل [موضوع / شی] نشان دهنده چالشی است که …

    می توانید از این آغازگرها به عنوان قالب مقاله خود استفاده کنید.

    چگونه می توان یک پایان نامه برای یک مقاله پژوهشی نوشت:

    اگر یک دانشجو بخواهد یاد بگیرد چگونه یک پایان نامه را برای یک مقاله پژوهشی بنویسد، مهم است که یک تصویر کلی از پروسه نگارش داشته باشد. بیانیه پایان نامه را باید از قبل نوشته و آماده کرده باشد و متن این بیانیه اصلی را با استفاده از شواهد معتبر از منابع اولیه اثبات کند.

    شروع به نوشتن طرح کلی مقاله به سازماندهی اندیشه های دانشجویان کمک می کند. قبل از نوشتن نسخه نهایی یک مقاله، باید درباره سبک و نگارش مقاله فکر کنید.

    درک نحوه نوشتن پایان نامه بر روی مقاله تحقیقی، مرحله اولیه است وحتی نیمی از چالش هم محسوب نمی شود. بیانیه پایان نامه یک یا چند جمله و با این هدف است که مسیر پیشبرد بقیه متن را فراهم کند. در یک مقاله پژوهشی، پایان نامه باید به اهمیت موضوع بپردازد. بقیه بخش ها برای حمایت از بیانیه اصلی با کمک شواهد معتبر و به روز در دسترس قرار می گیرند.

    مثال های پایان نامه برای مقالات پژوهشی

    تحصیلات دانشگاهی

    “قبل از اینکه حق درخواست تحصیل در کالج مورد نظر خود را داشته باشید، فارغ التحصیلان دبیرستان باید تشویق شوند تا در پروژه های داوطلبانه و کارآموزی های مختلف شرکت کنند.”

    “زندگی امروزه دانشجویان آمریکایی به طور متوسط ​​می تواند به عنوان زمان اختصاص داده شده به یادگیری،  انجام تکالیف پس از کلاس، انجام یک کار نیمه وقت و برقراری ارتباط با همسالان در نظر گرفته شود.”

    شما ممکن است نتیجه گیری کنید که نوشتن یک پایان نامه برای یک مقاله پژوهشی، یک امر دشوار است. بدانید که نوشتن پایان نامه بر روی مقاله به دانش، مجموعه مهارت ها، و تحقیق جامع نیاز دارد. اگر شما هیچ کدام از این ویژگی ها را نداشته باشید و یا زمان زیادی را صرف نوشتن مقاله نکنید،  نباید انتظار یک مقاله پژوهشی سفارشی با یک پایان نامه قوی داشته باشید

    درباره پایان نامه بیشتر بخوانید

    مبانی طبقه بندی پژوهش (1)

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا