پیش بینی مدت زمان و اعتبارات لازم برای پژوهش –قسمت اول–
  • » اصول پایان نامه نویسی » پیش بینی مدت زمان و اعتبارات لازم برای پژوهش –قسمت اول–
  • پیش بینی مدت زمان و اعتبارات لازم برای پژوهش

    مشخص کردن زمان لازم برای انجام پژوهش در پیشنهاد پژوهش برای پایان نامه و رساله ضروری است و برای پیشنهاد پروژه های پژوهشی این ضرورت بیشتر بوده و الزامی است.هم شما و هم بررسی کننده پیشنهاد پژوهشی باید از جدول زمانی انجام پژوهش دقیقا اطلاع داشته باشید.در پژوهش‌های دانشجویی با وجود آنکه سخت‌گیری‌های زیادی در خصوص رعایت دامنه زمانی پژوهش‌ها وجود ندارد ولی عدم

    زمان علاوه بر اینکه امتیاز منفی برای ایشان دارد موجب تنزلی کیفیت پژوهش به دلیل کاهش انگیزه دانشجو می شود.

    نقش جدول پیش بینی زمان انجام پژوهش:

    یکی از مشکلات رایج دانشکده ها دارای تحصیلات تکمیلی طولانی شدن غیر معمول پایان نامه ها و رساله های تحصیلی است اگر این افزایش زمان پژوهش با افزایش کیفیت همراه می‌شد این اشکال قابل پذیرش می بود ولی باید اذعان نمود متاسفانه معمولا با طولانی شدن فرآیند پژوهش به دلیل خستگی و کاهش انگیزه اولیه دانشجو مقاومت شورای آموزشی در تمدید فرصت تحصیلی اخطارهای کتبی دانشکده به دانشجو همه باعث افت کیفیت رسانه ها و پایان نامه ها می شود.

    شواهد حاکی از آن است که با توجه به غیر الزامی بودن تکمیل جدول پیش بینی زمان انجام پژوهش دانشجویانی که این جدول را در پروپوزال پایان نامه ها و رساله ها را تکمیل نکرده اند در حقیقت به صورت آزمون و خطا شروع به پژوهش می نمایند.

    در این شرایط دانشجو بیش از پیش وقت خود را تلف می کند. بعد از اینکه پایان نامه ها و رساله خاتمه می یابد تازه متوجه میشود که باید مقاله ای را هم برای دفاع آماده می ساخت.در موسسات پژوهشی ، این جدول نقشی متفاوتی را در پژوهش ها ایفا می‌نماید. در موسساتی که اعتبار آنان مشمول قانون محاسبات عمومی است ، موظفند قراردادهای پژوهشی را در سال مالی مربوط به پایان برساند. در صورت عدم  تحقق این امر پرداخت مبلغ قرارداد امکان پذیر است ولی پرداخت با تاخیر طولانی و تنها از محل دیون برگشتی امکان پذیر خواهد بود.لذا انگیزه اصلی موسسات اتما پژوهش در موعد مقرر است.

    علاوه بر مشکلات مالی ، تمام پژوهش امکان استفاده از نتایج آنها را در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها ، منتفی می‌سازد عدم‌رعایت جدول زمانی منجر به آن می شود که زمان نیز نتایج پژوهش به دست آید که کسی منتظر آن نبوده و قبل از آن در فضای ابهام تصمیم گیری شده است.

    برآورد مدت زمان لازم برای انجام پژوهش

    به طور معمول ، زمان پژوهش تابعی است که از نوع پژوهش ،اهداف ،تعداد و ترکیب تیم پژوهشی ،پژوهش های آینده نگر مستلزم صرف وقت زیادی در مقایسه با مطالعات گذشته نگر است.

    از سوی دیگر اگر شیوه اجرای طرح نیازمند مصاحبه با مسئولین و مدیران اجرایی باشد ، به دلیل مشغله این گروه از افراد فرایند پژوهش طولانی تر خواهد بود.

    در این مورد بیشتر بخوانید

    مرور بر پژوهش های مربوط به پژوهش شما –( قسمت دوم )–

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا