مشخصات اعتبار مورد نیاز بر اساس مراحل پژوهش –(قسمت پنجم)–
  • » اصول پایان نامه نویسی » مشخصات اعتبار مورد نیاز بر اساس مراحل پژوهش –(قسمت پنجم)–
  • ادامه مقاله قبل

    مشخصات اعتبار مورد نیاز بر اساس مراحل پژوهش

    معمولاً طرح‌های پژوهشی پس از تصویب ، با پرداخت ۲۵ از کل مبلغ قرارداد به عنوان پیش پرداخت در وجه پژوهشگر در قبال اخذ چک بانکی به ارزش مبلغ پرداختی آغاز می شود.

    پژوهشگر موظف است بر اساس توافق، در زمان  های پیش بینی شده گزارشی را از پیشرفت کار و نتایج کسب شده تا آن مرحله ، به موسسه پژوهشی تسلیم نماید. گاهی اوقات اتفاق می افتد که اولویت های پژوهشی موسسه به  دلیل بروز اختلافات بین موسسه تامین کننده اعتبار و پژوهشگر ، در تداوم اجرای پژوهش اختلال ایجاد می شود.

    اعتبار

    برای کاهش ریسک مالی وارده به پژوهشگر و موسسه در چنین مواقعی ، ضرورت دارد که هنگام تکمیل فرم پژوهش میزان اعتبار مورد نیاز بر اساس هر یک از مراحل پژوهش مشخص گردد. تقسیم  منطقی کل اعتبار مورد نیاز بر اساس مراحل پژوهش موجب می‌شود که اگر به هر دلیل تداوم پژوهش ما اثر نباشد با پرداخت اعتبار تا آن مرحله از پژوهش تسویه حساب  و توقف طرح پژوهشی امکان‌پذیر گردد.

    بدیهی است چنانچه تفکیک صورت نگرفته باشد توقف طرح قبل از خاتمه کامل آن از نظر تسویه حساب و انجام پرداختهای پژوهشگر ، خالی از اشکال نخواهد بود. بر روی برخی از  موسسات پژوهشی پیشنهاد دهندگان طرح های پژوهشی را مکلف نمایند که هنگام تصمیم پیشنهاد پژوهش میزان اعتبار مورد نیاز را بر اساس هر یک از اقلام هزینه و تفکیک هر یک از مراحل گزارش عملکرد نمایند.

    این تفکیک علاوه بر اینکه تسویه حساب مالی را برای موسسه در صورت توقف طرح تسهیل می نماید در عین حال به دلیل اینکه به تصویب موسسه می رسد ابزار مهمی است که از حقوق پژوهشگر بر اساس مراحل طرح حمایت می نماید زیرا مانع از برخورد سلیقه‌ای موسسه می شود.

    خلاصه این پنج مقاله:

    تعیین زمان و اعتبار مورد نیاز یکی از عناصر اصلی در تصمیم گیری موسسات و مراکز پژوهشی در حمایت از طرح های پژوهشی است.

    برآورد دقیق اعتبار مورد نیاز اجزای طرح ، ضمن آن که پژوهشگر را از سقوط در ورطه شکست مالی نجات می دهد ،در عین حال شانس انتخاب و تصویب طرح ها را در عرصه رقابت به اوج می‌رساند.

    در این مقاله دو شیوه کلی که بی‌ارتباط به یکدیگر نیز نبوده و در موسسات مختلف پژوهشی مورد استفاده قرار می‌گیرند مطرح و به تفصیل مورد بحث قرار گرفت. اقلامی که برای آنها امکان درخواست اعتبار وجود دارد از جمله هزینه های کارکنان ، موادلازم ،هزینه های سفر ، هزینه های خدمات متفرقه ،هزینه های پیش بینی نشده و مطرح و ملاحظات مهم زمانی و اجرای طرح تشریح گردید.

    قسمت قبلی این مقاله

    هزینه های مواد و لوازم برای پژوهش –(قسمت چهارم)–

     

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا