مسئلۀ افسردگی و درمان افسردگی در جوامع امروز (قسمت دوم)
  • » خودشناسی » مسئلۀ افسردگی و درمان افسردگی در جوامع امروز (قسمت دوم)
  • درمان حمایتی

    از دیگر خدماتی که در این مجموعه ارائه شده است درمان حمایتی می باشد. در نظر داشته باشید که هدف از تنظیم این مجموعه یک کار تولیدي و اقتصادي نبوده است! بلکه بیشتر هدف ما یک درمان حمایتی می باشد که تمام کسانی که از این مجموعه استفاده می کنند،می توانند از خدمات مشاورة مکاتبهاي و صوتی متخصصین امر درمان و روانشناسی برخوردار گردند!

    درمان افسردگی

    بنابراین پس از مطالعۀ جزوات ارائه شده و همچنین استفاده از مجموعۀ موسیقی درمانی، فرم صورت وضعیت را که در داخل یک پاکت پستی قرار دارد، تکمیل نمایید و با الصاق یک قطعه عکس آنرا به آدرسی که بر روي پاکت ذکر شده است ارسال کنید و همراه آنمیتوانید یک بیوگرافی از وضعیت زندگی و مشکلات احتمالی که در رابطه با استرس واضطراب و یا افسردگی و هریک از مسائل پیرامون خود دارید همراه با مکاتبۀ خود ارسالنمایید.بدیهی است که پس از وصول مکاتبۀ شما در اولین فرصت نسبت به پاسخگویی در این زمینه اقدامات لازم صورت می گیرد و راهنمایی هاي لازم در جهت به وجود آوردن یکسري ازتغییرات در زندگی شما به صورت یک مشاورة مکاتبه اي به آدرس پستی شما ارسال می گردد!

    در ضمن توجه فرمایید که امکان ارائه مشاوره و خدمات دیگر(که بعداً از آن مطلع خواهید شد) تنها براي افرادي امکان پذیر است که اصل فرم صورت وضعیت را تکمیل و آنرا براي ما ارسال نموده اند. بنابراین در حفظ و نگهداري این مجموعه به خصوص فرم صورت وضعیت کوشا باشید!

    درمان افسردگی

    و اما آنچه که درباره درمان افسردگی باید بدانید!

    افسردگی یکی از متداول ترین مشکلات روانی در بین اختلالات خلقی می باشد که متأسفانه رتبۀ اول را دارد و در کشور خود ما نیز طبق تحقیقات انجام شده یک سوم از زنان دچار افسردگی هستند؛ وسعت شیوع این بیماري آنقدر زیاد است که میتوان آن را با وسعت شیوع سرماخوردگی مقایسه نمود!

    قبل از هر چیزي اجازه دهید یکسري اطلاعات کلی را در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم!بسیاري از مواقع عوامل فیزیولوژیکی نیز باعث افسردگی میشوند؛ مانند کم کاري غدة تیرویید که علائمی مشابه افسردگی را ایجاد می کند و یا ممکن است علت اصلی آن را دراختلالات رودهاي پیدا نمود!حالت افسردگی معمولاً اگر از شش ماه بیشتر شود وضعیت خطرناکی را به وجود می آورد و حالت درمان آن نیز بین 6 تا 12 ماه قابل اجراست ولی افرادي که به درمان افسردگی نپردازند؛ احتمال دارد که پس از یک بهبودي موقت و مدت زمانی که از شدت آن کاسته می شود دوباره دچار این حالت، یعنی عود افسردگی بشوند!زنان حدوداً پنج بار بیشتر از مردان به افسردگی دچار میشوند که علت هاي آنرا می توانبه ترتیب اولویت در مسائل زیر عنوان کرد:

    -1 سبک خشم زنان؛ در فرهنگ جوامع بروز دادن میزان عصبانیت خشم زن ها به صورت مخفی

    است (یعنی کسانی که در خودشان میریزند و بروز نمی دهند) و بالعکس مرد ها حالت تهاجمی، پرخاشگر و منفجر شونده دارند، به همین دلیل زنها بیشتر، ناراحتی هاي خود را به درون خود میریزند.

    -2 مسائل فیزیکی زنها و عوامل فیزیکی ایشان؛ مانند عادات ماهانه، بلوغ و مشکلات عاطفی وصدمه پذیر بودن روحیۀ ایشان نیز از برخی از این عوامل می باشد و همچنین مسئلۀ یائسگی و پیامدهاي آن نیز از دیگر عوامل افسردگی به شمار میرود.

    درمان افسردگی

    مطلب قبلی این مقاله

    مسئلۀ افسردگی و درمان افسردگی در جوامع امروز (قسمت اول)

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا