فهم رفتارهای دیگران ؛ شناخت و مهارت در حرکات بدن –( قسمت دوم )–
  • » خودشناسی » فهم رفتارهای دیگران ؛ شناخت و مهارت در حرکات بدن –( قسمت دوم )–
  • زبان بدن

    فهم رفتارهای دیگران ؛ شناخت و مهارت در حرکات بدن

    بدن

    از زبانی استفاده کنید که در اختیار دارید ؛ اما چیزی نمی توانید بگویید جز آنچه که «» هستید. رالف والدو امرسون برای برقراری ارتباط با انسانهای دیگر ، بدن شما به طور بی نقصی طراحی شده است. صداو کلمات شما نقشی اساسی در هنر ودانش واکنش اجتماعی تان بازی می کند. درصد زیادی از
    ارتباط شما با دیگران توسط بدنتان هدایت می شود. مطالعات نشان داده است که 55 درصد تمامی ارتباطات سازنده توسط رفتار و حرکات طبیعی بدن شما هدایت می شود. در واقع بدن شما بدون استفاده از کلمات ارتباط برقرار می کند، چه خوشحال باشید یا نباشید، خوب باشید یا بد ، شایسته یا بی لیاقت ، اعتماد بنفس داشته باشید یا نداشته باشید ، پرجنب و جوش باشید یا خسته ، هیجان زده باشید یا نباشید ، بیمار باشید یا سالم و …

    البته بقیه مردم نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هریک از سلول های بدن شما بعنوان یک پیام دهنده در ارتباط با دیگران عمل می کنند. اگر شما از این مساله آگاهی داشته باشید ، قادر خواهید بود تا دیگران را از روی همدلی، دقیق تر بفهمید و در نتیجه می توانید هوش اجتماعی تان را گسترش و پیشرفت دهید.

    نورون های انعکاسی

    یک پژوهش امریکایی نشان می دهد که حرکات و اشارات شخصی که سخنرانی میکند بهمراه کلماتی که در سخنرانی ایراد می کند فرآیند انتقال مفهوم به دیگران را از طریق نورون های انعکاسی بهبود می بخشد. در آزمایشی که دانشمندان امریکایی “جوانا ایورسون” و “استرتلن”در دانشگاه” بلسینگتون ایندیانا” بر روی میمون ها انجام دادند، متوجه شدند زمانی که یک میمون رفتار خاصی را در میمونی دیگر می بیند، هورمون هایی در مغزش ترشح می شوند کهاگر خودش نیز همان کارها را انجام دهد ؛ در مغزش شروع به ترشح می کنند.

    راز هوش اجتماعی

    اگر شما از اینکه خودتان هستید احساس راحتی می کنید، اطمینانی درونی نسبت به خودتان خواهید داشت و ارزشها و معیارهای خودتان را خواهید شناخت. اطمینان شما به وسیله زبان رفتاریتان بروز می یابد و به طور مثبتی بر بقیه افراد پیرامون شما نیز تاثیر می گذارد. شمامی توانید از هوش اجتماعی به نفع خودتان استفاده کنید. همچنین باید از این موضوع آگاه باشید گاهی اوقات سیگنال هایی که می فرستید چیزهایی هستند که شما فکر نمی کنید.

    لبخند زدن

    » یک مرد بدون چهره ای خندان ؛ نباید مغازه ای باز کند. ضرب المثل چینی «راز بسیار ساده ای برای هوش اجتماعی وجود دارد : به مردم لبخند بزنید. لبخند یک انسان ؛حرارت ، اطمینان ، نگرش مثبت ، خوشحالی و از همه مهمتر استقبالی گرم را به دیگران منتقل می کند. لبخند زدن به تلاش کمتری نسبت به اخم کردن نیاز دارد و حتی جهان نیز برای لبخندمان به ما پاداش میدهد.

    هنگامی که لبخند میزنیم “اندروفین” بدن افزایش می یابد و باعث میشود احساس شادابی کنیم و دردهایمان را از یاد ببریم.لبخند زدن مسری است، مانند آنفلونزا ، وقتی شما به کسی لبخند بزنید او نیز به شما لبخندخواهد زد.

    مطمئن شوید که با مردم در حالیکه لبخند میزنید احوال پرسی می کنید. آنها اولین تاثیرات قلبی را شدیدا به خاطر می سپارند که به این موضوع تاثیر اولین ها گفته می شود.

    بخش قبلی مقاله

    هوش اجتماعی چیست و چرا اهمیت دارد ؟ –( قسمت اول )–

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا