مهارت مدیریت استرس برای سازمانها و مدیران شرکت ها
  • » خودشناسی » مهارت مدیریت استرس برای سازمانها و مدیران شرکت ها
  • مهارت مدیریت استرس برای سازمانها و مدیران

    یکی از روش های نوین آموزش در مدیریت آموزش های سریع و کاربردی است این آموزش ها به جای غلتیدن در حاشیه توضیحات زیاد ، به سرعت به اصل قضیه می‌پردازد.  برخی از این مهارت ها و آموزش ها ، علاوه بر ایجاد زمینه فعالیت در محیط کار ،از عوامل بروز خلاقیت فراوان ،آرامش روانی و احساس تعلق به سازمان است.

    در این نوشتار به مقوله فشار و استرس به صورت مجزا و به نفع سازمان به گونه ای دست یافته پرداخته می‌شود همچنین مقاله استرس ، استرس متعادل ،فواید و ضایعات استرس و درگیری منابع انسانی ،که در حقیقت سرمایه سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

    در ادامه مقاله به عامل استرس زا و سیاهی از سایر عوامل پرداخته می‌شود. سپس محرک های منفی و مثبت در مقوله استرس مورد تحلیل قرار می گیردو در نهایت ارزش مشاوره در کاهش استرس ، مورد تاکید قرار می گیرد.

    مهارت مدیریت استرس

    مهارت مدیریت استرس در سازمان ها استرس کارکنان و آموزش سلامتی این بخش بسیاری از مسائل مشترک را ، در تدوین برنامه های مدیریتی تحت پوشش قرار میدهد و تاکید بیشتری بر مهارت‌های فردی دارد که می‌تواند در کاهش تاثیر منفی استرس کار ساز باشند. هدف اصلی این برنامه کمک به افراد در تشخیص سهم و نقش آن در مدیریت استرس به عهده گرفتن مسئولیت عواطف و سلامتی خویش و فراگیری مدیریت فنون کنترل استرس می باشد.

    استرس کارکنان و آموزش سلامتی شامل موارد ذیل است: پاسخ اصلی استرس و نقش عملکرد آن ، تاثیرات جسمی ، رفتاری و روانی استرس ، علل استرس ، تفاوتهای فردی در تجربه‌های استرس ، تفکر مثبت و نقش آن در کاهش استرس  ، فنون مدیریت استرس برای فن آرامی و بهبود ،مدیریت استرس در کار استرس کارکنان.استرس های خیلی شدید یا فشارهایی که بعد کنترل می‌شوند می‌توانند ما رامسر بسازند سلامتی مان را به خطر اندازند و از کارآمدی مان بخواهند.

    اگر بتوانیم فشار را به اندازه کافی کنترل کنیم می تواند ما را برانگیزد فشار های خوب کنترل شده می تواند ما را قوی تر سازند و عملکردمان را افزایش دهند چراکه امروزه مقدار کمی از استرس های لازم است.همچنین این مسئله بر موفقیت ما ، در خانه و محل کار می افزاید این نوشتار به جلوگیری از استرس و مدیریت آن در تک تک افراد یا کارکنان و مدیران در سازمان تأکید ندارد بلکه درباره با نقش سازمان رهبری و مدیران در جلوگیری از کنترل استرس کارکنان و مأموران و مبلغان مذهبی است که گرچه بسیاری از آنها می توانند درباره کارکنان سازمان به کار روند.

    در این باره بیشتر بخوانید

    توضیحات کاملی درباره موضوع استرس و تاثیر آن –قسمت اول–

     

     

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا