بیماری آسم و راه های درمان این بیماری خطرناک ریوی
  • » مهارت های زندگی » بیماری آسم و راه های درمان این بیماری خطرناک ریوی
  • بیماری آسم و راههای درمان آن

    آسم یکی از شایع ترین بیماری های مزمن دستگاه تنفسی است که از کودکان تا بزرگسالان را مبتلا می‌سازد و علامت بیماری آسم تنگی نفس است.

    بیماری آسم ریوی بوده و معمولا با سرفه های خشک و حالت گرفتگی در سینه شروع شده و کم کم پیشرفت کرده به طوری که تنفس مشکل شده و سینه خس‌خس کرده و گاهی صدای سوت می دهد. حملات آسم بسیار سخت و خطرناک میباشد زیرا بیماران برای نفس کشیدن تقلا می کنم و حالت خفگی به آنها دست میدهد. حدود ۱۰ درصد از بچه ها و یک پنجم از کل افرادی که در کانادا زندگی می‌کنند به آسم مبتلا هستند.  بیماری آسم در پسران دو برابر دختران می باشد ولی در بزرگسالان این نسبت مساوی است.

    در این بیماری  عضلات نایژه دچار اسپاسم شدید شده و سفت می شود بنابراین هوای کمی از ریه ها میگذرد و چون ریه ها قبلاً از هوا پر شده است نفس کشیدن مشکل می‌شود و حالتی مانند خفگی شخص دست میدهد.البته اگر خلط در ریه ها وجود داشته باشد و غشاء ریوی تورم داشته باشد ، از ریه‌ها صدای سوت خارج میشود. کسانی که آسم دارند بعد از مدتی مبتلا به این بیماری آمفیزم می‌شوند که عبارت است از اتساع حباب های هوایی ریه و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی طبیعی ریه ها.

     علت بروز آسم ممکن است آلرژی و یا هوای سرد و یا استرس باشد. بسیاری از مواد سمی که در هوا وجود دارد مانند مواد شیمیایی ، دود بوی حیوانات و گرد و خاک و گیاهان باعث شروع آسم می‌شوند گاهی نیز آلرژی نسبت به مواد شیمیایی این بیماری را تشدید می کند.

    غذاهایی که باعث آلرژی می شوند عبارتند از و لبنیات ، تخم مرغ ، بادام‌زمینی ،گندم ،مرکبات و تمامی مواد شیمیایی مانند رنگ و غیره که به غذاهای پروسس شده اضافه می‌شوند به طور کلی می توان گفت که همه غذاها آلرژی زا هستند و این بستگی به شخص دارد.

    البته آلرژی ممکن است بین چند دقیقه تا چند روز بعد از خوردن غذا ها ظاهر شود. داروهای شیمیایی نیز مانند آسپیرین باعث بروز این بیماری می‌شود..بعضی از بیماری‌ها مانند سرماخوردگی نیز در شروع آسم موثر هستند .

    مسئله مهم دیگر ارتباط آسم و بیماری‌های ریوی با بیماری های پوستی و مثلا اگزما می باشد و معمولا کسانی که به بیماری های پوستی مبتلا هستند پس از مراجعه به پزشک از داروهایی مانند کورتیزول استفاده می کند که اینگونه داروها امراض پوستی را به طور سطحی و موقتی مداوا کرده و مرض را به داخل بدن می برد و باعث آسم میشود.

    بیماری‌های قارچی ، کمبود آنزیم های لوزالمعده و اسید معده نیز از عوامل ایجاد کننده عاصمی باشد و تحقیقات نشان داده است که بیشتر افرادی که مبتلا به آسم می‌شوند دارای کمبود اسید معده هستند. در سال ۱۹۳۱ یکی از دانشمندان در یافت که ۸۰ درصد اشخاص مبتلا به این بیماری اسید معده کمتر از حد طبیعی دارند و توانست بسیاری از افراد و با تجویز قرص اسید گلوماتیک شفا دهد.

    درباره کم خونی بخوانید

     کم خونی چیست و درمان کم خونی در بدن– قسمت دوم–

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا