هفت نکته برای نوشتن یک مقاله مؤثر برای دانشجویان محترم–قسمت دوم–
  • » اصول جزوه نویسی » هفت نکته برای نوشتن یک مقاله مؤثر برای دانشجویان محترم–قسمت دوم–
  • 7 نکته برای نوشتن یک مقاله مؤثر

    نوشتن یک مقاله مؤثر برای پذیرش دانشگاه و بورس تحصیلی بسیار اهمیت دارند.

    اغلب مواقع نگارش یک مقاله مؤثر در میان دانشجویان یک عمل وحشتناک و دشوار به نظر می رسد. اغلب دانشجویان نوشتن یک مقاله مؤثر را برای بورس تحصیلی، تحقیق کلاسی، یا حتی شرکت در یک مسابقه انجام می دهند. با وجود این که مقاله یک پروژه بزرگ محسوب می شود، دانشجویان می توانند اقداماتی را انجام دهند که کار نگارش مقاله به راحتی مدیریت شود و قابل کنترل باشد. باید بدانیم که برای نوشتن مقاله موفق 7 مرحله وجود دارد: 1. یک موضوع را انتخاب کنید.

    موضوع یک مقاله مؤثر شما می تواند مشخص و اختصاصی و یا یک موضوع آزاد باشد. اگر موضوعی برای مقاله مشخص کرده اید، باید درباره نوع مقاله ای که می خواهیدآن را بنویسید، فکر کنید. آیا موضوع باید شامل یک نمای کلی یا تحلیل مشخص باشد؟

    ابتدا هدف خود را مشخص کنید. آیا مقاله شما با هدف اطلاع رسانی یا متقاعد کردن نوشته می شود؟ هنگامی که هدف را تعیین می کنید، باید درمورد موضوع مقاله تحقیق کنید. در نهایت بعد انتخاب موضوع، گزینه های موضوع را مورد مقایسه قرار دهید. اگر هدف شما آموزش باشد، موضوعی را که قبلا مطالعه کرده اید انتخاب کنید و اگر هدف شما متقاعد کردن باشد، موضوعی را انتخاب کنید که در آن فعال و به آن علاقه مند باشید. مقاله هر موضوعی که داشته باشد، ابتدا باید مطمئن شوید که به موضوع آن علاقه دارید.

    1. طرح یا نمودار ایده های خود را آماده کنید.

    برای نوشتن یک مقاله مؤثر، باید افکار خود را سازماندهی کنید. از طرح یا نمودار برای پیاده کردن ایده های خود استفاده کنید و ارتباط بین ایده ها را ایجاد کنید. این ساختار به عنوان یک پایه برای مقاله عمل می کند و  باعث سازماندهی مقاله می شود.

    برای ایجاد یک نمودار، موضوع خود را وسط صفحه بنویسید و ایده های اصلی خود را در انتهای خطوطی که موضوع را نوشته اید، بنویسید. ایده ها می تواند شامل هر گونه اندیشه ای در مورد موضوع باشد.

    اگر ترجیح می دهید یک طرح کلی داشته باشید، موضوع خود را در بالای صفحه بنویسید. سپس ایده های اصلی خود را فهرست کنید و فضای زیر ایده های اصلی را خالی بگذارید. در فضای خالی ذیل ایده های اصلی، ایده های کوچکتر دیگری را می توانید فهرست بندی کنید. انجام این کار به شما امکان می دهد متوجه ارتباط بین ایده ها و موضوع شوید و کمک خواهد کرد تا یک مقاله مؤثر سازمان یافته تر بنویسید.

    در باره نوشتن مقاله بیشتر بخوانید

    پنج نکته که باید در مورد نگارش یک مقاله خوب بدانید.–قسمت اول–

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا