پنج نکته که باید در مورد نگارش یک مقاله خوب بدانید.–قسمت اول–
  • » اصول جزوه نویسی » پنج نکته که باید در مورد نگارش یک مقاله خوب بدانید.–قسمت اول–
  • 1- خواننده یک مقاله باید شناسایی شود:

    یک مقاله شبیه به گفتگو مستقیم با خواننده و مخاطب است. مقاله به شما می گوید که خوانندگان شما چه کسانی هستند. به عنوان مثال، دانش آموزان یک مدرسه، یا افرادی که در یک شهر زندگی می کنند یا افرادی که علاقه مند به ورزش هستند می توانند مخاطبان مقاله باشند.

    2- به مقاله توجه شود:

    اگر این روزها در اینترنت مشغول جستجو هستید، تیتر زیاد مواجه شدید “کلیک کنید ” به این نحو تلاش می کنند کاربر را برای خواندن مقاله خود ترغیب کنند. هنگامی که مقاله خود را می نویسید، باید مانند یک روزنامه نگار فکر کنید.

    3- مقاله باید جالب باشد:

    یک مقاله برای کار، باید به اندازه کافی جذاب باشد تا از راه های مختلفی مورد توجه قراربگیرد. به یاد داشته باشید که پس از خواندن پنجاه امتحان، قطعا خسته خواهید شد. در مقالات خود نیز باید خوانندگان را سرگرم کنید تا احساس خوبی در مورد نگارش و مقاله شما داشته باشند. اضافه کردن طنز، زندگی واقعی و یا نمونه های ساخته شده، و یا ایجاد نقل قول راه هایی است که به جذابیت مقاله کمک می کند.

    4- خواندن مقاله آسان و راحت باشد:

    از زیرمجموعه هایی مانند نوشتن در سبک نیمه رسمی و غیر رسمی و مکالمه استفاده کنید تا متن و پاراگراف ها را روشن کنید و مطمئن شوید که ایده های مناسبی در نظر دارید. مرحله برنامه ریزی برای ایده ها امر حیاتی و مهمی است؛ بطوری که می توانید 5-10 دقیقه برای ایده ها وقت بگذارید و بهترین ایده ها را انتخاب کنید. فکرکنید کدام زیرمجموعه را می خواهید داشته باشید و سپس یک مقدمه کوتاه بنویسید که خواننده را به آنچه که انتظارش را دارد برسانید.

    به خاطر داشته باشید که می خواهید خواننده بتواند به راحتی مقاله را بخواند، به همین ترتیب به آنها نگوید دقیقا چه چیزی را باید بخوانند. در یک مقاله شما معمولا باید سوال را بازنویسی کنید، توضیح دهید که چگونه به آن پاسخ خواهید داد و بگویید به چه دلیل مهم است.

    5- پایان خوبی را بنویسید:

    در پایان یک مقاله، شما مطالبی را که قبلا به آن پرداخته اید را خلاصه می کنید و از آن نتیجه گیری می کنید. اما بهتر است که خواننده را به فکر کردن درباره مقاله مشغول کنید، پرسش از آنها بپرسید یا آنها را به پاسخ دادن دعوت کنید. اغلب بهترین پایان ها به نوعی به نقطه شروع می رسند.

    در باره نوشتن مقاله بیشتر بدانید

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا