هر آنچه باید درباره مقاله پژوهشی بدانید و انواع این نوع مقاله
  • » اصول پایان نامه نویسی » هر آنچه باید درباره مقاله پژوهشی بدانید و انواع این نوع مقاله
  • مقالات پژوهشی

    مقاله پژوهشی یک برنامه آموزشی دانشگاهی محسوب می شود. فرم ها و اشکال مختلف این نوع مقاله نیز در زمینه های مختلف آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. مقاله پژوهشی به شما این فرصت را می دهد که به طور جدی در مورد برخی مسائل فکر و تحقیق کنید. با تکیه بر تحقیقات دیگران، شما فرصت دارید که تحقیق  خود را بر مبنای یک موضوع پژوهشی خاص قرار دهید. مقاله پژوهشی به شما در مهارت های علمی مهمی کمک می کند مانند:

    فرموله کردن سوالات تحقیق

    انجام تحقیقات

    مدیریت زمان

    سازماندهی اطلاعات

    استدلال منطقی

    و ارائه بینش در مورد تحقیق.

    استادان انتظارات مختلفی از دانشجویان نسبت به نگارش مقاله پژوهشی دارند. نوشتن یک مقاله پژوهشی نادرست گاهی می تواند یک فرایند بسیار زیان آور و بی فایده باشد. موارد زیر فهرستی از مراحل معمولی نگارش   مقاله پژوهشی را نشان می دهد.

    – با انتخاب یک موضوع شروع کنید.

    – سپس موضوع خود را محدود و مشخص کنید.

    – پیش نویس مقاله را بنویسید.

    – تحقیقاتی را جهت اطلاعات بیشتر برای پیشبرد مقاله انجام دهید، وب سایت ها و سایر منابع تحقیقی را نیز مشاهده کنید. از منابع ثانویه مانند ترجمه کردن، خلاصه کردن و نقل قول نیز استفاده کنید.

    -سازماندهی تحقیق را در نظر داشته باشید.

    -کتابشناسی و آثاری که در نوشتن مقاله از آنها استفاده کرده اید را یادداشت کنید.

    – پیش نویس و محتوای متن را مرور کنید .

    – ویرایش و تصحیح پیش نویس نهایی را بعنوان مرحله آخر در نظر بگیرید.

    *دو نوع اصلی از مقالات پژوهشی

    مقاله پژوهشی بحث انگیز یا استدلالی:

    مقاله پژوهشی استدلالی شامل مقدمه ای است که نویسنده به وضوح به معرفی موضوع می پردازد و موضعی را که قصد دارد، در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. این موضع اغلب با عنوان بیانیه پایان نامه مشخص می شود. یک هدف مهم مقاله استدلالی متقاعد کردن است، به این معنی که موضوع انتخاب شده باید بحث انگیز باشد و قدرت متقاعد کردن داشته باشد.

    دانشجویان از طریق  نوشتن پایان نامه بر روی مقاله های پژوهشی و با استفاده از منابع اولیه و ثانویه، از هدف مقاله استدلالی که متقاعد کردن مخاطبان است، حمایت می کنند.

    مقاله پژوهشی تحلیلی:

    مقاله تحلیلی اغلب با پرسش یک سوال (به عنوان یک سوال تحقیق) از دانشجویان شروع می شود که در آن موضع گیری نشده است. چنین مقاله ای اغلب تمرینی برای اکتشاف و ارزیابی به شمار می رود.

    هدف دانشجو در مقاله تحلیلی متقاعد کردن مخاطبان نیست، در عوض، هدف او ارائه تفسیر انتقادی از منابع اولیه و ثانویه در طول مقاله است. این منابع، در نهایت، باید مورد تجزیه و تحلیل خاص قرار بگیرند.

    به طور معمول تا زمانی که دانشجویان فرایند نگارش را شروع نکرده باشند، دستورالعمل پایان نامه آنها به شکل خام قرار دارد. در واقع، بیانیه در یک مقاله تحلیلی اغلب کارآمد تر از پایان نامه در یک مقاله استدلالی است و این امر یکی از مزایای نزدیک شدن به موضوع مقاله است بدون اینکه قبل انتخاب موضوع،  موضع گیری هایی انجام شده باشد.

    درباره انواع پژوهش بیشتر بدانید

    اهداف پژوهش 1

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا