نوشیدن زیاد قهوه و مضرات آن برای مردم– قسمت اول–
  • » مهارت های زندگی » نوشیدن زیاد قهوه و مضرات آن برای مردم– قسمت اول–
  • قهوه و مضرات آن برای مردم

    قهوه نوشابه معروفی است که در سراسر دنیا مصرف می شود و طبق آمار موجود ۹۰% مردم آمریکای شمالی از این نوشابه مخدر و سمی استفاده می کنند.و نیمی از این افراد بیش از یک لیوان در روز قهوه می نوشند و البته با حساب ساده می توان دریافت که این مقدار قهوه مساوی با ۲۰۰ میلیارد قرص کافئین در روز می باشد.

    قهوه یک ماده مخدر است ،به دلیل آنکه کسانی که قهوه می نوشند در صورت ترک آن مبتلا به عوارض گوناگون می گردند.

    ماده شیمیایی قهوه کافئین است که به دسته‌ای از آلکالوئید به نام متیل زن تاینز تعلق دارد. این ماده دارای دو ترکیب شیمیایی دیگر به نامهای تئوفیلین و تئوبرومین می باشد. این ترکیبات در دانه کولا چایی کاکائو و گوارانا نیز موجود میباشد که به آسانی در بدن اکسیده شده و تبدیل به اسید اوریک و دیگر اسیدهای متیل اوریک می گردد.

    تئوفیلین که به مقدار زیادی در چای وجود دارد باعث تحریک دستگاه تنفسی شده فشار خون را بالا برده و محرک قلب و آرام کننده ماهیچه ها و گشاد کننده رگها است.

    تئوبرومین که در کاکائو دانه کولا و چای وجود دارد ادرارآور آرام کننده ماهیچه ها تحریک کننده قلب و گشاد کننده رگها میباشد.

    کافئین که در قهوه به مقدار زیاد موجود است مانند کوکائین سیستم اعصاب را تحریک کرده و ضربان قلب را بالا میبرد و باعث عوارض مختلف دیگری از جمله اختلال در گردش خون ،بالا بردن فشار خون، بیماری قندی، خراب کردن کلیه ها، سرطان لوزالمعده ،زنگ زدن در گوش، لرزش عضلات ،اختلال در خواب و تحریک کننده دستگاه هاضمه می‌باشد.

    به طور کلی ۲۴ ساعت طول می کشد که یک لیوان قهوه در بدن بتواند از دستگاه ادرار بگذرد، و شدیدا این دستگاه را خسته و فرسوده می سازد. دانشمندان علم تغذیه می گویند اگر می خواهید چند لیوان قهوه در روز بنوشید بهتر است که از هم اکنون برای خرید دستگاه دیالیز شروع به پس انداز کنید.

    معمولا مردم قهوه را بعد از غذا می نوشند که در اینصورت باعث خارج شدن غذای  نیمه هضم از  معده شده و چون قضا نمی‌تواند جذب شود هنگامی که به روده بزرگ می‌رسد گندیده و تخمیر شده اسیدها و گازهای سمی تولید کرده که به وسیله خون جذب شده و انسان رامسموم می سازد.

    و به جای اینکه غذا به انسان انرژی و مواد مغذی بدهد، باعث مسموم شدن و یبوست میشود. عامل بسیاری از امراض اثر هضم نشدن غذای انسان است. ضمناً چون قهوه اسیدی می‌باشد ،بدن را اسیدی کرده و بنابراین بدن را برای خنثی کردن این اسید آب زیادی را جمع میکند. بعد از بدن آماده پذیرش همه نوع امراض از جمله سرطان می باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که قهوه روی دستگاه بدن اثر منفی داشته و باعث تضعیف بدن و بیماری های گوناگون می گردد.

    ادامه مقاله را در اینجا مطالعه کنید

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا