کاری که در مقدمه مقاله انجام می دهید چگونه باید باشد –قسمت ششم–
  • » اصول پایان نامه نویسی » کاری که در مقدمه مقاله انجام می دهید چگونه باید باشد –قسمت ششم–
  • کاری که در مقدمه مقاله انجام می دهید شامل موارد زیر است

    مقدمه باید پاسخگوی این سوالات باشد: مطالعه ای انجام داده اید چه سوال مهمی مطرح بوده؟ اطلاعاتی درباره این سال قبل از انجام پژوهش در اختیار داشتید؟ چگونه این مطالعه به دانش موجود می افزاید؟

    ساختار مقدمه می تواند به صورت مثلثی معکوس وصل شود. قاعده مثلث در بالا ، نشانگر بیشترین اطلاعات و اطلاعات کلی بوده و رفع آن در پایین ،حاوی مهمترین نکات مطالعه خواهد بود . سازماندهی اطلاعات برای ارائه مهمترین جنبه های عنوان در ابتدای مقدمه سپس محدود شدن به عناوین کاملا ویژه از اطلاعاتی که زمینه کار را شکل می دهد در نهایت دربردارنده مقصود و منطقه کلی شماست.

    اطلاعاتی که باید در مقدمه مقاله ارائه دهید شامل موارد زیر است

    مقدمه باید تعریف روشنی از موضوع و زمینه مورد علاقه آغاز شود نکته این کار با استفاده از کلید واژه های عنوان در اولین جملات مقدمه به منظور تمرکز مناسب بر محتوای عنوان انجام می‌شود. این امر کمک می‌کند که از کلی گوی بپرهیزید و به سرعت وارد اصل موضوع شوید.

    زمینه کار را با ارائه مروری خلاصه و متعادل بر پژوهش های انتشار یافته مرتبط شروع کنید. کلید کار در خلاصه کردن آنچه درباره مسئله مورد پژوهش حال جستجو کرده است و قبل از انجام کار اصلی پژوهش ، با مرور بر پژوهش های مربوط حتما باید از آنها استفاده نماید و نتایج آن ها را مطرح نماید.قضاوت درباره اینکه چه چیز جنبه کلی دارد و کدام جنبه کاملا اختصاصی ، در آغاز کار بی مشکل می‌نماید لیکن با تمرین و کار بیشتر روی پژوهش علمی ، توانمندی بیشتری در ارائه کار بهتر کسب نمایید. سپس مقصود یا فرضیه خود را با تمرکز بر پژوهش مربوط ارائه دهید.

    تلاش خود را بر نشریات علمی پژوهشی مربوط به زمینه عنوان خود ، یعنی نشریاتی که به نشر مقالات علمی تخصصی می‌پردازند ،مستندسازی. ممکن است در پژوهش خود با مطالعه برخی منابع مثل فرهنگ ها و کتابهای درسی ،کتاب های راهنمای کتاب اسناد دولتی و غیره بپردازید .در حالیکه استناد نمودن به این گونه منابع در مقاله درست نبوده و در عوض منحصراً و یا ترجیحا باید به مقالاتی که یافته هایی مربوط با مطالعه شما گزارش می‌دهند استناد کنید.

     اطمینان حاصل کنید که، مسئله و یا فرضیه خود را به روشنی بیان نموده اید می توانید مطلب خود را با هدف از اینکه مطالعه این بود که آغاز نمایید کاملا معمول است که در آخرین قسمت مقدمه هدف و مقصود شما ارائه گردد.

    به طور واضح راجع به راهی که برای حل مسئله مورد مطالعه خود انتخاب نموده توضیح دهید. معمولا این مطلب آخرین پارگراف با بدن و بلافاصله پس از بیان هدف ارائه می‌شود.باید به سوالاتی از قبیل چرا این نوع از پژوهش یا طرح پژوهشی را انتخاب نموده ای مزایای علمی این روش ویژه کدامند بپردازید در این قسمت بحث از تکنیکهای و پروتکلهای استفاده شده در پژوهش تان ننمایید زیرا باید این موارد در بخش مواد و روش ها درج شوند.

    بخش قبلی این مقاله

    محتوای هر یک از فصول پایان نامه و رساله و چکیده رساله

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا