هفت نکته برای نوشتن یک مقاله مؤثر برای دانشجویان–قسمت سوم–
  • » اصول جزوه نویسی » هفت نکته برای نوشتن یک مقاله مؤثر برای دانشجویان–قسمت سوم–
  • ادامه مقاله هفت نکته برای نوشتن یک مقاله مؤثر برای دانشجویان

    1. شرح و بیانیه پایان نامه/ مقاله خود را بنویسید.

    اکنون که موضوع مقاله را انتخاب کرده اید و ایده های خود را دسته بندی کرده اید، باید بیانیه مقاله را تهیه کنید. بیانیه شامل دو بخش است. بخش اول موضوع و بخش دوم جزئی از مقاله را بیان می کند. به عنوان مثال، اگر شما در مورد بیل کلینتون و تاثیر آن بر ایالات متحده مقاله ای نوشته اید، بیانیه کلیدی برای این مقاله مناسب است: “بیل کلینتون  طی دو دوره متوالی به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، آینده ایالت متحده را تحت تاثیر قرار داده است”.

    1. بدنه مقاله را بنویسید.

    متن مقاله بحث و استدلال، توضیح یا توصیف موضوع مقاله است. هر ایده اصلی که در طرح مقاله نوشته اید، بخش جداگانه ای در متن مقاله به حساب می آید. هر پاراگراف از متن مقاله، ساختاراصلی مقاله را تشکیل می دهد. در این مرحله می توانید شروع نگارش متن مقاله را یکی از ایده های اصلی خود قرار دهید و آن را به عنوان جمله مقدماتی متن بنویسید

    1. مقدمه مقاله را بنویسید.

    اکنون که قسمت کلی مطالب مقاله را توسعه داده اید و نوشته اید، باید مقدمه ای برای مقاله خود بنویسید. مقدمه باید توجه خواننده را جلب کند و تمرکز روی مقاله را نشان دهد.

    می توانید اطلاعات، گفتگو، داستان، نقل قول یا خلاصه ای ساده از موضوع را بعنوان مقدمه مقاله استفاده کنید. هر کدام از موضوعات بالارا که انتخاب می کنید، اطمینان حاصل کنید که با بیانیه مقاله خود مرتبط باشد.

    1. نتیجه گیری را بنویسید.

    نتیجه گیری، موضوع  مقاله را به پایان می رساند و به ارائه دیدگاه های نهایی مقاله می پردازد. نتیجه گیری باید شامل سه تا پنج جمله قوی باشد. نتیجه گیری نقاط اصلی مقاله را بررسی می کند و باعث تقویت مقاله  می شود.

    1. نکات نهایی را اضافه کنید.

    پس از نوشتن نتیجه گیری، ممکن است فکر کنید که مقاله خود را تکمیل کرده اید. این تفکر اشتباه است. بعد از نوشتن نتیجه گیری، باید به تمام جزئیات کوچک توجه داشته باشید. پاراگرافها را بررسی کنید. نقاط اصلی مقاله باید پاراگراف اول و آخر متن مقاله باشد. مطمئن شوید که شیوه پاراگراف بندی شما منطقی است و پاراگراف ها به ترتیب صحیح قرار گرفته باشند. در صورت لزوم، بایستی دستورالعمل ها و جزئیات مقاله خود را مرور کنید.

    بسیاری از اساتید و معلمان فرمت های مختلفی برای مقاله در نظر می گیرند و شما باید چندین دستورالعمل را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مقاله شما در فرمت دلخواه و مورد نظر آنها باشد. در نهایت، باید به بازنویسی و بررسی اشتباهات دستور زبان و املایی مقاله بپردازد و اطمینان حاصل کنید که اتصال افکار و ایده ها به درستی انجام شده باشد. با انجام این مراحل و بررسی آنها شما می توانید یک مقاله عالی بنویسید.

    درباره نوشتن مقاله بیشتر بخوانید

    هفت نکته برای نوشتن یک مقاله مؤثر برای دانشجویان محترم–قسمت دوم–

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا