5- نکته ی خیلی مهم برای موفقیت دانشجویان در دانشگاها
  • » اصول جزوه نویسی » 5- نکته ی خیلی مهم برای موفقیت دانشجویان در دانشگاها
  • یادداشت برداری: 5 نکته برای موفقیت در دانشگاه(موفقیت)

    تعداد کمی از مردم درک می کنند که حافظه بسیار سریع از بین می رود. مطالعات بر روی حافظه نشان داده است که 47 درصد از چیزی که فرد آموخته است، در بیست و یک دقیقه اول به فراموشی سپرده می شود و پس از روز اول، فرد 62 درصد آموخته را از یاد می برد. بنابراین، داشتن یادداشت ها می تواند کمک کند که مطالب را حفظ و نگه داری کنید.

    1. در کلاس درس حاضر شوید.

    ” همیشه یک برنامه منظم داشته باشید و به آن اعتماد کنید. هیچ چیز خوبی به طور تصادفی اتفاق نمی افتد.(موفقیت)

    ” چاک نکسز، مربی فوتبال ”

    – به جای کتاب ها می توانید از گیره هایی استفاده کنید و صفحات یادداشت شده جزوه را به هم متصل کنید و  همچنین هنگام بازبینی می توانید صفحاتی را که نمی خواهید از جزوه حذف کنید. شما می توانید یادداشت ها را خارج از فضای کلاس نیز وارد جزوه کنید.

    –  به برجسته سازی مطلب توجه زیادی داشته باشید. مربیان اغلب اوقات نظرات و نکات مهم رادر قالب جمله هایی مانند: “این یک مفهوم مهم است.” یا “مطمئن شویدکه این مطالب را درک می کنید.” بیان می کنند. این موارد سرنخ های مستقیم هستند که به احتمال زیاد از همین موارد تاکید شده در امتحانات سوال طرح می شود. برجسته کردن یادداشت ها بعدا به شما یادآوری می کند که این مطالب اهمیت زیادی دارند.

    –  مفاهیمی را که متوجه نمی شوید را علامت گذاری کرده و کلماتی را که برای شما ناشناس هستند را جستجو کنید. درک بهتر آنچه که معلم در سخنرانی مطرح می کند به شما این امکان را می دهد که بتوانید نقاط مهم سخنرانی را رمزگشایی کنید.

    1. مهارت های شنیداری خود را بهبود بخشید.

    ” چگونه گوش دادن را یاد بگیرید؛ زیرا حتی از کسانی که بد صحبت می کنند نیز موفق ترخواهید شد. “پلوتارک فیلسوف یونانی”(موفقیت)

    – با ورود به کلاس درس نگرش مثبت داشته باشید. داشتن تفکردر کلاس، مرحله ای را برای گوش دادن غیرمستقیم تنظیم می کند. نزدیک شدن به سخنرانی ها با یک نگرش مثبت، باعث می شود تا فرد بتواند از لحاظ روحی و انعطاف پذیری از اطلاعات ارائه شده بیشترین بهره را ببرد.

    – “بدون تفکر، هیچ تمرکزی وجود ندارد و بدون تمرکز یادگیری وجود ندارد” (Pauk).

    1. یک روش یادداشت برداری که برای شما کارآمد است، ایجاد کنید.

    مطلبی دیگر در این رابطه

    مهارت یادداشت برداری برای دانشجویان و دانش آموزان

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا