چه زمانی برای پرخاشگری باید به متخصص مراجعه کرد؟ –(قسمت ششم)–
  • » خودشناسی » چه زمانی برای پرخاشگری باید به متخصص مراجعه کرد؟ –(قسمت ششم)–
  • ادامه مقاله پرخاشگری

    چه زمانی باید به متخصص مراجعه کرد؟

    متخصص

    براي ما بسیار مشکل است که رفتار خود را تغییر دهیم . والدین معتقدند که باید به وظیفۀ خود آشنا باشند، چرا که در غیر اینصورت در تربیت کودك موفق نخواهند بود . والدین باید روش هاي موثر تربیتی را فرا گیرند تا بتوانند رفتارهاي خشونت آمیز فرزندانشان را اصلاح کنند . آن ها قادرند رفتار

    فرزندشان را تغییر دهند، اما گاهی انجام این کار به تنهایی بسیار دشوار بوده و ضرورت کمک خواستن از متخصص احساس می شود، اما آن ها چگونه می توانند تشخیص دهند که چه زمانی باید بهمتخصص مراجعه کنند؟ در این جا به بیان موقعیت هایی می پردازیم که در آن ها، والدین به کمک متخصص نیاز دارند.

    اگر احساس کردید قادر به کنترل خود نیستید و تمایل دارید فرزندتان را کتک بزنید، یقین کنید کهبا دختر هشت ساله ام سوار اتوبوس » : به کمک یک متخصص نیاز دارید . یکی از والدین می گفت بودم که شروع کرد به گریه کردن . او آن قدر گریه کرد که احساس کردم اگر سرش را به صندلی

    این نوع احساسات که تنبیه فیزیکی را تنها راه حل مشکل جلوه  میکند «. بکوبم، ساکت خوااهد شد دهند، میبایستی جدي تلقی شده و تحت درمان قرار گیرند . هستند والدینی که فرزند خود را به قتل رسانده اند .، زیرا تصور می کردند که را حل دیگري ندارند . اگر احساس می کنید استفاده از زور تنها راه حل مقابله با رفتارهاي ناشایست فرزند شماست و یا اگر او را مرتباً کتک می زنید، بی درنگ به متخصص و مراجعه کنید، زیرا به کمک او نیاز دارید.

    زمانی که مشاهده می کنید فرزندتان از دیگران سوء استفاده می کند؛ اگر فرزندتان مرتباً دوستانخود را کتک می زند، از دیگران کمک بخواهید . ناسازگاري مستمر فرزندتان در مدرسه، میهمانی ها وموقعیت هاي دیگر را جدي بگیرید و حتماً به متخصص مراجعه کنید.وقتی که فرزندتان با پلیس درگیر شد؛ اگر مرتکب اعمال غیر قانونی مانند دزدي و … شده و توسط پلیس دستگیر شد، حتماً به متخصص مراجعه کنید . عدم کنترل خشونت در بین کودکان، منجر به ارتکاب جرائم مختلف توسط آنان خواهد  شد.

    در صو رتی که مرتباً توسط مسئولان مدرسه احضار می شوید؛ اگر مسئولان مدرسه به طور مکرر از فرزندتان شکایت دارند و خود قادر به برخورد با خشونت گرایی فرزندتان نیستید، حتماً باید بهمتخصص مراجحه کنید.

    اگر مدرسه فرزندتان فاقد برنامه مبارزه با خشونت است و شما می دانید که فرزند خشونت گرا وناسازگاري ددارید که قادر به کنترل او نیستید حتماً به متخصص مراجعه کنید.

    و در انتها اگر براي اصلاح فرزندتان روش هاي مختلفی را به کار برده اید که همه آن ها بی نتیجه بوده اند . شما ممکن است را ههاي مختلفی را امتحان کنید، ولی موفق نشوید . در اینصورت باید بیاموزید که چگونه می توانید پدر یا مادري مؤثر باشید . بسیاري از والدین مایلند رفتار خود را تغییر دهند اما بدون کمک متخصص قادر  به این کار نیستند . چنین والدینی حتماً به مشاور با یک روان شناس نیاز دارند.

    قسمت قبل این مقاله

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا