با تغذیه درست به سلامتی خود اهمییت دهید ( قسمت اول)
  • » مهارت های زندگی » با تغذیه درست به سلامتی خود اهمییت دهید ( قسمت اول)
  • روش سالم ماندن با تغذیه درست

    متاسفانه اکثر مردم دنیا مخصوص از ساکنین کشورهای پیشرفته طرز درست غذا خوردن را نمی‌دانند و با تغذیه و سلامتی خود را به خطر می اندازند  به جای اینکه غذا به آنها انرژی بدهد آنها را مسموم می کند و بیماری های بسیاری را برای آنها به ارمغان می آورد.

    تغذیه صحیح در حفظ و سلامت جسم و روح نقش مهمی را داراست و آنچه که امروزه به عنوان درست غذا خوردن مورد قبول مردم می باشد چیزی جز پرخوری استفاده از غذاهای کنسرو و پروسس شده و چرب نیست.

    کارخانه های مواد خوراکی با استفاده از تبلیغات غذاهای توهی از ویتامین و مواد اولیه را به خورد مردم می‌دهند و حتی کودکان خردسال آنچه را که از روی صفحه تلویزیون دیده‌اند میخورند.علم طب ثابت کرده است که منشأ بسیاری از بیماری‌ها تغذیه نادرست است. بشر این قرن با تغذیه نامناسب و پرخوری خویش را در دام امراض گوناگون انداخته است. به تازگی رئیس جراحان آمریکا در گزارشی که در مجلات به چاپ رسیده خاطرنشان ساخت که علت ۵۳% از امراض بدن تغذیه نامناسب است. البته این نظریه یک جراح است که خودش نیز دنبال روی سیستم تغذیه آمریکایی است. و از اصول تغذیه صحیح چیزی نمی داند. آمار نشان می‌دهد که هر سال در شهر گریبانگیر بیماری های جدیدی می گردد این بیماری ها خاص کشور های صنعتی و هدیه تمدن مادی گرای قرن است.

    تمدنی که فقط با یک چشم به دنیا می نگرد و هدفش محصول بیشتر و نفع بیشتر است و برای رسیدن به آن همه چیز را از جمله انسانیت و روحانیت را زیرپا می گذارد.

    انسان قرن بیستم و بیست و یکم نه فقط از مادر خود که طبیعت باشد دور شده بلکه آن را آلوده نیز کرده است. در این ۵۰ سال اخیر به اندازه تمام قرون گذشته زباله تولید کرده که خود نیز در آن مانده است که با این همه زباله و آشغال چه کند و چگونه خود را از دست آنها برهاند. صنعت و تمدن آن چنان انسان را احاطه ساخته که همه چیز را باید آماده و بدون  اتلاف وقت به دستاورد ، و انسان را در داخل جعبه خویش حفظ کرده است.

    در داخل جعبه ای به عنوان خانه زندگی می کند صبح به داخل جعبه های دیگر به نام اتومبیل برمیخیزد و به درون جعبه ای دیگر به نام  اداره می رود و شب دوباره به منزل برگشته و باید جعبه دیگری را به داخل ماکروفر بگذارد. پساز دقیقه ای شام اش را از این جعبه بخورد در حالی که چشمش به جعبه دیگری به نام تلویزیون دوخته شده و به آنچه فکر نمی‌کند این است که چه غذایی میخورد.

    گرچه تغذیه بسیار مهم است ولی طرز غذا خوردن و مخلوط کردن غذاها با هم حائز اهمیت شایانی است روی این اصل که همیشه سعی کرده‌ام بیماران را ابتدا با روش تغذیه درست معالجه کنم و تجربه چند ساله به من نشان داده است که بیماری هایی مانند زخم معده و زخم اثنا عشر و سوزش معده و سردرد و بسیاری دیگر از امراض به آسانی فقط با رژیم غذایی صحیح و تغذیه درست قابل معالجه است.

    مطلب مشابه با این موضوع

    تقویت حافظه با خوراکی ها

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا