–ادامه مبحث– جلوگیری از پوکی استخوان در بدن شما قسمت دوم
  • » مهارت های زندگی » –ادامه مبحث– جلوگیری از پوکی استخوان در بدن شما قسمت دوم
  • ادامه مبحث جلوگیری از پوکی استخوان

    راه کار های مفید برای پیشگیری از پوکی استخوان در بدن

    1. کمبود اکسیژن در بدن و بدی گردش خون
    2. به هم خوردن تعادل هورمونی بدن: زیرا جذب کلسیم بستگی به عامل های زیادی دارد که مهمترین آن استروژن می باشد. در زمان یائسگی چون مقدار این هورمون کم میشود بنابراین جذب کلسیم نیز پایین می آید.

    استفاده دراز مدت از هورمون استروژن نیز باعث بیماری های قلبی و بعضی از امراض دیگر می‌شود، البته می‌توان از هورمونهای گیاهی به جای آنها استفاده کرد.

    1. استفاده طولانی مدت از بعضی داروهای شیمیایی مانند :ضد تشنج ،ضد اسید و ترشی معده، رقیق کننده های خون، فشار خون، زخم معده، لاغری و کمبود ترشح غده تیروئید و کورتیزول و پایین آورنده قند خون.
    2. سیگار مشروب تنش‌های روانی و عصبانیت ها

    7.ورزش به حد افراط نیز اثر منفی دارد :زیرا مقدار زیادی به تا آندروفین را آزاد می کند که گردش استروژن در بدن را مختل ساخته و جذب کلسیم را متوقف میکند.

    تشخیص پوکی استخوان

    هنگامی که علائم این مرض ظاهر می شود نشان دهنده آن است که استخوان پوک شده و کاملا پیشرفت کرده کوتاه شدن قد شکستگی استخوان می تواند علامت این بیماری باشد البته اشعه ایکس و آزمایش ادرار نیز پوکی استخوان پیشرفته را به خوبی نشان می دهد. یک آزمایش دقیق که پوکی استخوان را در مراحل ابتدایی نشان می دهد آزمایش تراکم استخوان می باشد.

    معمولا خانم‌ها باید این آزمایش را در اوایل یائسگی انجام داده و هر چند سال یکبار آنرا تکرار نمایند.

    جلوگیری

    انسان بالغ به مقدار ۱۵۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم در روز احتیاج دارد که باید از طریق غذایی و یا قرص به بدن برسد استفاده از غذاهایی که دارای کلسیم زیاد هستند مانند :بروکلی، غذاهای دریایی، ماهی، میگو ،صدف ،شیر، سویا، شلغم ،لوبیا ،انجیر، بادام، از پوکی استخوان جلوگیری میکند.

    ورزش مانند قدم زدن دویدن و غیره در سنین جوانی بسیار موثر است.

    معالجه

    در طب مدرن پزشکان هورمون استروژن را تجویز میکنند: زیرا این هورمون باعث جذب کلسیم شده و هم همین طور کلسیم را در بدن نگه میدارد. دیگر از داروهای مفید کلسی تونین از که به صورت آمپول و قرص وجود دارد، این هورمون نیز که یکی از فرم های ویتامین دی می باشد باعث جذب کلسیم در بدن میشود. ولی همین طور که قبلا گفته شد در صورت زیاده روی در مصرف این داروها ی شیمیایی باعث سرطان سینه و بیماری های قلبی می گردد.

    روش طبیعی

    کلسیم و سیلیکا برای جلوگیری و معالجه پوکی استخوان بسیار مهم است. و برای جذب این مواد باید از خوردن خوراکی های اسیدی هستند مانند چای و قهوه خودداری کرد.

    سیلیکا در غذاهایی مانند یولاف موجود است. که می‌توان از یولاف سوپ تهیه کرد کلسیم در سبزیجات برگ سبز مانند: جعفری ،شاهی، غذاهای دریایی و غلات مانند جو و لبنیات وجود دارد. ضمناً کلسیم هنگامی جذب بدن می‌شود که مقدار زیادی ویتامین دی به آن همراه باشد.

    قسمت اول همین مقاله

    راهکارهای جلوگیری از نرمی استخوان در بدن شما قسمت اول

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا