اثر قهوه زیاد در دوران بارداری و روی بدن–قسمت دوم–
  • » مهارت های زندگی » اثر قهوه زیاد در دوران بارداری و روی بدن–قسمت دوم–
  • قهوه و اثر آن در دوران بارداری

    کافئین باعث تغییرات غیرعادی جنین شده و حتی پس از تولد باعث مرگ نوزادان می گردد در تحقیقاتی که انجام گرفته نشان داده شده است، که کافئین امکان باروری در مردان را کاهش داده و باعث کاهش اسپرم و فعالیت آن می‌شود.

    قهوه و نرمی استخوان

    تحقیقات جدید نشان داده شده است که نوشیدن قهوه رابطه مستقیم با نرمی استخوان لگن خاصره و ستون فقرات دارد، زیرا قهوه مانع جذب کلسیم در بدن می گردد و هرچه مقدار مصرف قهوه بالاتر باشد افرادی که به نرمی استخوان مبتلا میگردند نیز بیشتر خواهد شد.

    اثر قهوه روی سوخت و ساز بدن

    کافه این گردش اسیدهای چرب را در خون بالا برده و باعث اکسیده اسیون  این سوخت همه می شود و روی این اصل است که ورزشکاران دو و میدانی و دیگر آن برای تسریع سوخت و ساز اسیدهای چرب و انرژی زیاد از قرص های کافئین استفاده می‌کنند که بسیار موثر است.

    اثر قهوه روی درد

    کافئین خاصیت ضد درد دارد بنابراین مخلوط آن با آسپرین برای سردرد و دردهای دیگر به کار می رود و حتی برای میگرن آن را با آرد مخلوط کرده و به نام قرص آرگوتامین برای رفع میگرن در داروخانه ها عرضه می کنند.

    اثر قهوه روی بدن

    به طور کلی کافئین بدن را مسموم می‌سازد ابتدا باعث عدم جذب مواد غذایی ویتامین ها و مواد معدنی شده و ایجاد لرزش در دست ها، حالت تهوع و استفراغ نامنظم شدن ضربان قلب گیج شدن می شود و در صورت مصرف زیاد قهوه سرد و کمبود پتاسیم و ضعف حادث می‌شود.

    اگر مصرف قهوه برای دراز مدت ادامه یابد باعث عوارضی مانند بی حوصله گی عصبی بودن اضطراب پریدن اعضا بی خوابی تپش قلب و شدید شدن رفلکسهای بدن می گردد.

    مقدار کافئین موجود در خون کسانی که قهوه می نوشند بین ۱ تا ۱۰ میلی گرم در لیتر می باشد و اگر این مقدار به ۸۰ میلی گرم در لیتر خون برسد، باعث مرگ میشود.قهوه قند خون را نیز بالا می‌برد و کسانی که مبتلا به مرض قند می باشد نباید از آن استفاده کنند .نوشیدن قهوه همچنین احتمال ابتلا به زخم معده و سرطان مثانه را بالا برده و در زنان حامله ممکن است باعث سقط جنین بشود.

    چگونه قهوه را ترک کنیم؟

    یکی از بهترین راههای ترک قهوه کم کردن تدریجی آن است به طوری که بعد از مدتی می توان کاملا آن را کنار گذاشت مثلااگر سه لیوان قهوه در روز می نوشید هر هفته نصف لیوان آن را کم کنید تا بعد از یک ماه نیم آن را کاملاً ترک کنید ،البته اگر ناراحتی روبرو شدید می‌توانید چایی چایی سبز یا چای گیاهی بنوشید باید دقت کنید که شکلات و نوشابه های گازدار نیز دارای کافئین می باشد .یکی از عوارض ترک قهوه پایین آوردن فشار خون است که باعث جمع شدن مقدار زیادی خون در سر نه در مغز شده و تولید سردرد شدید می کند و البته همه کسانی که قهوه زیاد می نوشند حتماً با آن روبرو شده اند.

    مبحث قبلی این مقاله

    نوشیدن زیاد قهوه و مضرات آن برای مردم– قسمت اول–

    شششش

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا